Za praotcem Čechem - 17.9.2005

9. února 2008 v 10:44 | Jarda |  Výlety
Fotky z tohoto výletu naleznete zde: http://members.chello.cz/tatonka/rip/
3. velká puchýřská akce se uskutečnila 17.9. 2005. Naším cílem se tentokrát stala památná hora Říp, kam jsme se prostě museli jednou vypravit, neboť jak stojí nahoře psáno: "Co Mohamedu Mekka, to Čechu má být Říp!" Počasí na nás sice zase nebylo zrovna přívětivé, vyráželi jsme do sychravého podzimního rána, ale nakonec jsme nezmokli, takže nebylo potřeba pochodovat v pláštěnkách, tak jako po stopách kocoura Mikeše. Je ale vidět, že jsme odolní a že turistika je lákavá, neboť 9 účastníků není myslím vůbec špatný výsledek. (A konečně se mi taky podařilo rozšířit kladenskou kolonii v puchýřských řadách o mého gymnaziálního spolužáka Jendu). Sraz byl tentokrát na Masarykově nádraží už v 7.20, neboť za startovní bod jsme zvolili Roudnici nad Labem, která je přece jen trochu dál od Prahy. V Roudnici nejprve někteří pochodníci doplnili energii svačinou, ale i když padaly i návrhy typu: "Nikam nepůjdem zůstaneme na vinobraní", které ve městě právě probíhalo, na cestu po červené značce nakonec vyrazili všichni. Záhy se ukázalo, že opustit Roudnici ale nebude tak snadné, jak se zprvu zdálo, značka brzy zmizela někde mezi domky a chvíli trvalo napojit se na ní zpátky. Někteří marně protestovali, že chtějí jít po silnici, když už jednou vyšli kopec, ale protože správný turista se značky drží jako klíště, museli se nakonec i tito rebelové podřídit. Poté už cesta pokračovala víceméně bez obtíží, listnatým lesíkem jsme doputovali až do Krabčic a pak hned do vesničky Rovný, která už leží přímo na úpatí Řípu. Vysokohorský výstup jsme také zvládli, dokonce jen s jednou mezizastávkou, takže brzy se nám otevřel vytoužený pohled na turistickou chatu a rotundu Svatého Jiří a Svatého Vojtěcha. Tu je možné si za mírný poplatek prohlédnout, takže jsme pochopitelně neváhali. Paní průvodkyně nás zato odměnila výkladem, za který by se nemusel stydět ani divadelní umělec přednášející patetickou báseň. Podle jejích slov by návštěva Řípu nebyla úplná, kdybychom nenavštívili ještě dvě vyhlídky, Českého středohoří a Pražskou. Zde si holky vyzkoušely pózování před objektivem fotografů. Před sestupem nemohlo chybět ještě nezbytné občerstvení v chatě, u místního horala. Sestup z hory jsme zahájili na druhou stranu, stále po červené značce, která nás dovedla do vesničky Ctiněves. Obloha vypadala zrovna docela zlověstně, jenže vzhledem k tomu, že z Ctiněvsi jel další spoj až za víc než 2 hodiny, rozhodli jsme se zariskovat a pokračovat dál podle plánu. Značka se nám pak ještě jednou ztratila u jakéhosi startoviště u Jeviněvsi, ale nakonec jsme jí zase vypátrali a pak jsme už bez zastávky došli až do Mlčechvost, kde jsme se po 18 km rozhodli náš pochod zakončit. Z Mlčechvost jsme vyrazili autobusem do Kralup. Tady už by mohl celý článek končit. Taky jsem si celou cestu říkal, jak to krásně vyšlo, ale to jsem netušil, jaké překvapení nás ještě čeká...v Kralupech nám totiž nakonec průvodčí oznámil, že ve vlaku je nějaký podezřelý balíček, tak jsme se nakonec stali svědky hasičského zásahu! První dojem, který to ve mně zanechalo, byl mírně řečeno rozpačitý. Skoro bych řekl, že to vypadalo tak, že každý hasič udílel pokyny podle sebe, takže jsme se museli natřikrát přesouvat. Pak nám bylo oznámeno, že musíme počkat než přijede pyrotechnik z Prahy, s tím, že to celé může trvat půl hodiny, hodinu, dvě hodiny i víc. Celá cesta se tak docela protáhla, vyrazili jsme domů až po 20. hodině, ale aspoň jsme si stihli dát ještě v Kralupech v restauraci Pasáž (takový nápor jako ten večer tam vzhledem k rychlosti obsluhy nebývá zvykem;-) ) dobrou večeři. Takže nakonec docela dobrodružný závěr, ale aspoň vidíte, co se dá s Puchýři zažít!!! Takže příště opět zdrávi došli!
-jar-

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.